Masz pytania? 606 206 790 izabela@concret.pl

Może jesteś właścicielem firmy, menedżerem zarządzającym działem sprzedaży lub sprzedawcą. Zapewne masz ustalone ambitne, mierzalne i zarazem realne cele sprzedażowe. Lecz coś idzie nie tak.

Wracasz sfrustrowany do domu, masz dość przebijania się z Twoją ofertą w gąszczu konkurencji, brakuje Ci czasu, a klienci odsyłają Cię z kwitkiem. Na dodatek wydaje Ci się, że wszystko musisz robić sam.

Skąd ja to znam? – pomyślisz

 

A może jest tak, że idzie Ci doskonale, masz lojalnych klientów, doskonały zespół, czy niszę rynkową, którą rynek chłonie jak gąbkę.

Czujesz się doskonale i chcesz jeszcze więcej.

 

Dziś będzie o sprzedaży, a właściwie o tym co zrobić, żeby było lepiej lub jeszcze lepiej. I jak najnowsze badania nad mózgiem pomogą Ci rozwiązać Twoje sprzedażowe problemy.

 

Jak uwolnić potencjał swojej firmy, swojego zespołu lub po prostu swój, zacząć sprzedawać i zarabiać pieniądze? To pytanie zadają sobie Ci, którzy sprzedażą zajmują się na co dzień. Znam to, bo od 19 lat prowadzę firmę.

Było dobrze, było źle i jest super. Tak jak w każdym biznesie to nie sukces ale to jak się do niego się przygotujemy ma największe znaczenie.

 

Z drugiej strony ponad 50% młodych firm upada w pierwszym roku działania, bo ich właściciele nie mają dostatecznej wiedzy jak sprzedawać i generować zysk, a większość ich działań to przypadkowe sukcesy.

 

Dodatkowo większość sprzedawców uważa, że aktualny proces sprzedaży jest za długi ze względu na niedopasowanie produktu, czy usługi, biurokrację czy nieefektywność samych procesów sprzedażowych w firmie. Jednocześnie sprzedaż jest właśnie tym elementem, który napędza wzrost firmy i „utrzymuje” resztę działów – takie są fakty.

 

Z drugiej strony klienci chcą indywidualnego podejścia, wartości dodanej do tego co już maja, chcą być traktowani elegancko i chcą czuć się ważni.

 

Jednym słowem sprzedawcy stoją między wymaganiami firmy a wymaganiami klientów.

 

Jak sobie z tym poradzić? Co zrobić, żeby proces sprzedażowy był efektywny, przyjemny i dawał satysfakcje z zrealizowanych planów jednocześnie łącząc oczekiwania i wymagania klienta?

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci połączyć te dwie rzeczywistości, tak, żebyś już od razu mógł je zastosować w swoim codziennych obowiązkach.

 

  1. Sprzedawaj rozwiązanie – najpierw zrozum problemy klientów. Zapisz te trzy najważniejsze, zwróć uwagę na co narzekają, czego nie mają lub to co cenią najbardziej. Zastanów się jak Twój produkt czy usługa może im pomóc w ich rozwiązaniu. Pamiętaj, że dziś produkt ma rozwiązywać problem, satysfakcja jest na wyciągniecie ręki.
  2. Sprzedawaj słuchając – słuchaj, zadawaj pytania, pozwól klientowi mówić zanim zaczniesz zachwalać swój produkt czy usługę. Już wiele razy widziałam jak długa prezentacja zabiła całe spotkanie, a na moje pytanie co potrzebował klient sprzedawca nie był wstanie precyzyjnie odpowiedzieć po spotkaniu.
  3. Buduj relacje oparte na zaufaniu – kiedy wchodzisz na spotkanie do klienta ZAWSZE pamiętaj o tym co możesz klientowi dać jako wartość dodaną, niezależnie od tego jak zamkniesz sprzedaż. Najnowsze trendy, nowinki, zmiany na rynku czy po prostu coś czego nauczyłeś się na ostatnim szkoleniu i tobie pomogło może być właśnie taką wartością dodaną. Bądź zapamiętany jako ktoś, kto zawsze coś oferuje, a nie ten co chce coś wyciągnąć. Wiele razy widziałam osoby, które wchodząc na spotkanie ze mną i zamiast tęczówek w oku miały symbol dolara. To nie wróży dobrej sprzedaży.
  4. Doceniaj osoby, które mogą wpłynąć na decyzje Twojego klienta – wg badań najwyższą konwersje sprzedaży maja polecenia od poprzednich klientów czy znajomych potencjalnego klienta – pewnie sam najbardziej ufasz takim rekomendacjom jako kupujący. Dlatego utrzymuj dobre relacje z tymi osobami, bez względu na to, czy już sprzedaż zamknąłeś czy jeszcze nie.
  5. Bądź autentyczny – ludzie na końcu kupują od Ciebie, a nie od firmy. Kupują Ciebie a nie Twój produkt. Autentyczność jest czymś co jest najważniejszym czynnikiem dobrej sprzedaży. Co więcej będąc autentycznym jesteś polecany dalej, a Twoje dobre imię jest jak najsprawniejsza kampania marketingowa. Tylko jak być autentycznym? Trudne w dzisiejszym i bardzo zabieganym świecie. Z drugiej strony czy w dzisiejszych czasach można sobie pozwolić na nie bycie autentycznym? Odpowiedzi szukaj w najnowszych badaniach nad mózgiem.
  6. Stosuj najnowsze badania nad mózgiem – Structogram. To dzięki ich znajomości usprawnisz proces sprzedażowy, poznasz siebie i swojego klienta. Pozwolą Ci zdobyć umiejętności jak reagować na trudne pytania i jak być doskonale przygotowanym na spotkania sprzedażowe, zamykając je szybciej i skuteczniej, będąc do tego autentycznym.

 

Życzę powodzenia w realizacji celów, trzymam kciuki!

 

Ania Urbańska.

 

Master Trener Structogramu, metody rozwojowo-edukacyjnej, dzięki której ludzie prawdziwie poznają siebie i mogą być krok przed swoimi zachowaniami, mogą czuć się autentycznie, odczuć ulgę i wolność po porostu z tego jacy są. Przeszkoliła w Polsce w tematyce Structogramu już ponad 3000 osób w tym sprzedawców, menedżerów czy właścicieli firm. Zadziwiające jest to, że wszyscy absolwenci już na sali szkoleniowej stosują narzędzie Structogramu w praktyce współpópracując z innymi uczestnikami szkolenia. Pracuje z osobami indywidualnymi jak i największymi firmami międzynarodowymi, takimi jak m.in.: Cargill, Citibank, DHL, Cegedim czy Deutsche Bank.

 

Jest absolwentką 5-ciu kierunków studiów podyplomowych i wykładowcą na wyższych uczelniach. Ale przede wszystkim jest praktykiem, który już od ponad 19 lat prowadzi prężnie rozwijająca się firmę.

 

Jest również autorką książek „Otrzep kolana i biegnij„, „Mózg, fabryka sukcesu” i „Teraz autentyczność„.

Chcesz zapisać się na najbliższe szkolenie wejdź na: www.3kolorymózgu.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej o najnowszych badaniach mózgu i metody Structogram wejdź na: 3kolorymózgu.pl, www.aniaurbanska.pl

Chcesz zobaczyć opinie klientów wejdź na: http://3kolorymozgu.pl/o-3km/